lørdag den 10. august 2013

Sommerfrisk jordbær-rabarberpuré


Da jeg i maj var inde for at afprøve den nye The Yogurt Shop som ligger på Ny Adelgade i København. Butikken var lys og rar at være inde i, og det var nogle søde mennesker der stod bag disken. Jeg var der inde sammen med min veninde og fik den såkaldte "Granny" der bestod af valgfri yoghurt med jordbær-rabarberpuré, honningristet granola og friske frugter og bær. Jeg vidste med det samme at den måtte jeg genskabe når jeg kom hjem. Et kort stykke tid efter sad vi med den dejligste jordbær-rabarberpuré på morgenbordet og puttede på vores skyr... :-)


Jordbær-rabarberpuré:
50 g rabarber
200 g friske jordbær
1/4 dl sukker

Forvarm ovnen til 200 grader. Skær rabarberne ud i små skiver der er ca. 2 cm lange. Bland dem sammen med sukkeret, så du kan mærke at rabarberne så småt begynder at safte. Bag rabarberne i ovnen i ca 20 minutter til de er bløde og safter en del.
Nip stilken af jordbærene og blend dem sammen med den afkølede rabarber kompot.
Puréen kan nydes sammen med skyr eller hvid yoghurt, og er sikkert også skøn oven på en kugle vaniljeis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar