søndag den 15. september 2013

Chokolade donuts


For et par dage siden havde min mor fødselsdag og fik en form til at bage donuts, jeg tænkte derfor at jeg ville prøve at lave nogle donuts. Jeg havde aldrig lavet nogle før, men havde smagt donuts en del gange . Jeg var helt vild med de her donuts og med lidt pynt er de også ret pæne. Opskriften kommer fra SHUTTER BEAN.


Donuts, 12 stk.
125 g hvedemel
60 ml kakao
1/2 tsk bagepulver
1/4 tsk salt
1/2 dl kærnemælk
1 æg
150 g brun farin
1 tsk vaniljesukker
60 ml raps olie


Glasur
lidt blødt smør
kakaopulver
flormelis
vand

Desuden
krymmel

Forvarm ovnen til 160° C, donutsformen smøres med olie eller smør.
Rør hvedemel, kakao, bagepulver og salt sammen i en stor skål. Rør kærnemælk, farin, æg, raps olie og vanille i en skål. Bland det hele sammen i en skål.
Kom dejen i en plastikpose og klippe et lille hul i hjørne af posen. Sprøjt dejen i formen.
Bages i 10-12 minutter.

Lad dem køle i formen i 3 minutter. Løsne donuten og vend dem på en ramme og lad dem afkøle.
Lav glasuren, mens de afkøles. Kog vandet op. Kom smør, kakaopulver, flormelis og kogt vand i en skål og rør det sammen med et piskeris.

Dyp de afkølede donuts ned i glasuren og drys bagefter med krymmel. Lad dem stå og hærde lidt. Server!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar